Motosikletlerde Lastik Seçimi Nasıl Olmalıdır?

Motosikletlerde Lastik Seçimi Nasıl Olmalıdır?

Gideceğiniz rotayı belirlerken, en sağlam motosikleti almış olsanız dahi asfalt koşullarına uygun olmayan lastikler yolculuğunuzda olumsuz sonuçlara sebep olabilir. Güvenli bir sürüşün önceliği olan doğru lastik seçimi, aynı zamanda konforlu bir seyahat sağlar. Periyodik bakımları yapılan, yol şartlarınıza uygun lastikler ile doğru sürüş stilinizi oluşturabilirsiniz.

Motosiklet Lastik Seçimi

Motosiklet lastikleri hakkında bilinmesi gerekenler;

Doğru lastik seçiminde ilk olarak dikkat edilmesi gereken konu, lastiğin orjinal ebatta olmasıdır. Lastik ölçüleri orjinal ebatı dışında olması durumunda sürüş olumsuz biçimde etkilenir.

Lastiklerinizi doğru kullanım koşulları ile uzun ömürlü kullanabilirsiniz. Motosikletinizi güneş altında ya da elektrik trafolarının çevresi gibi yüksek enerji içeren ortamlarda bırakırsanız, özelliklerini hızlıca kaybedebilirler. Uygun koşullarda kullanılan lastiklerin ortalama kullanım süresi 2-3 yıl civarındadır.

Lastik havası ölçümlemeleri periyodik olarak sürüş öncesi yapılmalıdır. Mevsim geçişlerinde hava koşullarına bağlı olarak değişen lastik basınçları, motosiklet kullanımıyla ilgili olarak da değişim gösterir. Hareket eden lastik ısınırken, duran lastik soğur. Bu hava kayıplarına dikkat etmek adına sürüş öncesi lastik basıncınızı kontrol etmelisiniz. 

Yüklü ve yolculu seyahatlerde konforlu sürüş için ön lastik değerlerinizi belirlenen en yüksek değere göre şişirebilirsiniz. Bu sayede frenleme ve durma da en iyi sonuçlar alınabilir. Arka lastikleri ise tavsiye edilen değerde tutmak size güvenli bir sürüş sağlayacaktır.

Lastiklerin tavsiye edilen değiştirilme sürelerini aşmamalısınız. Ortalama 3 yıldan fazla kullanılmış veya beklemiş olan lastikleriniz, hasar görmese, aşınmış olmasa dahi değiştirmelisiniz. Yol tutuşu azalan lastikler, sürüş esnasında hayati tehlike riski oluşturur.

Kaliteli bir lastik seçimi ve bilinçli bir kullanım ile lastik kullanım ömrünü uzatabilirsiniz. Lastik kontrollerini aksatmamak, bozuk yollardan kaçınmak ve agresif sürüşten kaçınarak lastiklerinizde uzun vadede kullanım sağlayabilirsiniz.

Mavileşme gösteren motosiklet lastiği, lastiğin aşırı ısınarak kuruma evresine geçtiğini gösterir. Orijinal yol tutuşunu kaybetmemek için bu tip durumlarda lastik değişimi faydalı olacaktır.

80 kilo üstü motosiklet sürücüleri, araç üzerindeki toplam basınca paralel olarak, lastik basıncını arttırabilirler.

Üst
Scan the code